گزارش روز ۲۶ دی ماه

به منا سبت فرا رسیدن روز۲۶ دی ماه مراسمی با حضور  دانش آموزان   مجتمع حضرت امام خمینی (ره)-دمشق (مقطع ابتدایی  )برگزار شد که پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،خواندن نیایش ،ذکر روز  توسط مربی پرورشی مجتمع در رابطه با این روز تاریخی (فرار شاه از ایران) و روند پیروزی انقلاب در این ایام ورویدادهایی که یکیی پس  ازدیگری روی داد و نخست وزیری   شاهپور بختیار  و عکس العمل مردم در برابر این حوادث و رهبری هوشیارانه حضرت امام و ملحق شدن نیرو های نظامی  رژیم به مردم  صحبت نمودند و در پایان مراسم با دعای خیر        و ذکر صلوات به پایان رسید.

ادامه مطلب ...

ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع)

   در روز سه شنبه مورخه۸۹/۱۰/۲۱ مراسمی به مناسبت ولادت حضرت امام  موسی کاظم (ع) در محل مجتمع حضرت امام خمینی (ره)- دمشق برگزار گردید که خلا صه ای از فعالیتهای انجام شده به شرح ذیل اعلام میگردد. مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد ،سپس مدیریت مجتمع در رابطه بازندگانی آن امام فرزانه وسرگذشت اسارت ایشان در زندان هارون الرشید و بیان داستانهایی از ایشان به ذکر حدیثی از ایشان پرداخت و در نهایت مراسم با دعای فرج  وذکر صلوات به اتمام رسید.

ادامه مطلب ...

ولادت امام محمد باقر (ع)


به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع)مراسمی در روز شنبه مورخه ۸۹/۱۰/۱۸ در محل مجتمع امام خمینی (ره) دمشق برگزار شد که خلاصه ای از فعالیتهای انجام شده به شرح ذیل اعلام می گردد.

ادامه مطلب ...

شهادت حضرت رقیه(س)


    در روز دوشنبه مورخه۸۹/۱۰/۲۰ مراسمی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در محل مجتمع حضرت امام خمینی (ره)- دمشق برگزار گردید که خلا صه ای از فعالیتهای انجام شده به شرح ذیل اعلام می باشد. مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید ،سپس  مدیریت مجتمع در رابطه با سر گذشت کاروان اسیران کربلا وظلم هایی که از طرف دشمنان اسلام  به آنها شد وهمچنین زندگانی حضرت رقیه (س)  ونحوه شهادت اوسخنرانی نمودند وبعد از آن برنامه نوحه خوانی اجرا شد ودر نهایت مراسم با دعای خیر وذکر صلوات به اتمام رسید.


ادامه مطلب ...

سخن هفته

سه حدیث ارزشمند از مولای متقیان حضرت علی (ع) 

 

ثمرة التفریط الندامة: نتیجه سستى و کوتاهى نمودن در کارها، پشیمانى است.
 

و بالنصفة یکثر المتواصلون: انصاف ، سبب زیاد شدن دوستان مى گردد. 

 

مرارة الدنیا حلاوة الاخرة ، و حلاوة الدنیا مرارة الاخرة: تلخى دنیا (مایه) شیرینى آخرت است، و شیرینى دنیا (مایه) تلخى آخرت مى‏باشد.

نشست صمیمی مدیر یت و مشاور مجتمع با همکاران مقطع ابتدایی

در روز دوشنبه مورخه 1389/10/13 راس ساعت 12 جلسه ای با حضور همکاران محترم مقطع ابتدایی، مدیریت و مشاور مجتمع حضرت امام (ره)تشکیل گردید ، در این جلسه ابتدا برادر خادمی مدیر مجتمع پیرامون امور آموزشی و حساسیت کار در مقطع ابتدایی و  فعالیتهای انجام گرفته از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون دراین  مقطع  مطالبی را بیان نموده و از سعی و تلاش و دقت نظر همکاران در مباحث آموزشی و تربیتی تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

سپس نظرات و پیشنهادات همکاران در خصوص مسائل آموزشی و پرورشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .  در ادامه برادر کوثری مشاور مجتمع در خصوص شیوه ها و روشهای تربیتی ویژه این مقطع مطالبی را ایراد نمودند و به سوالات همکاران در این خصوص پاسخ دادند.


 تصاویر جلسه در  ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

برگزاری کنکور آزمایشی

سومین مرحله کنکور آزمایشی سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با داخل کشور در روز جمعه مورخه ۱۳۸۹/۱۰/۱۰ در محل مجتمع آموزشی و پرورشی حضرت امام خمینی (ره)  - دمشق برگزار گردید .  در این آزمون  دانش آموزان پایه سوم و پیش دانشگاهی مجتمع  دخترانه حضرت زینب (س)  و پسرانه حضرت امام (ره)   در سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی و علوم انسانی به رقابت پرداختند.


ادامه مطلب ...

السلام علیک یاابا عبدالله

بسم رب الحسین

این ماتم شهی است که شرح مصیبتش      نی درتوان کلک ونه درقوه ی فهم است

دلها برای اوست که اندر تپیدن است      دریا زشور اوست که اندر تلاطم است

عشق وعلاقه به امام حسین(ع)هم چون شعله  های شهادتش خاموشی ناپذیر است

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ماه عزا وغم فعالیت های انجام شده توسط مجتمع حضرت امام خمینی(ره) به شرح ذیل اعلا م می گردد.

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ماه عزا وغم فعالیت های انجام شده توسط مجتمع حضرت امام خمینی(ره) به شرح ذیل اعلا م می گردد.

1-سیاه پوش نمودن فضائ مجتمع 

2-نصب پلاکارد- پوستر-تراکت مخصوص ایام ماه محرم به زبان های  انگلیسی عربی و فارسی

3-برگزاری مراسم عزا داری(نوحه خوانی وسینه زنی) هر روز از ساعت 15/8-40/ 7                      

4-دعوت از مداحان اهل بیت برای اجرای برنامه مداحی

5-خواندن زیارت عاشورا هر روز

6-پخش نذورات بین دانش آموزان

7-دعوت از اساتید وسخنرانان وایرادسخنرانی به مناسبت شهادت امام حسین(ع)                                   

8-تهیه جزوه مخصوص تحریفات عاشورا عوامل تحریف- انواع تحریف-شرایط مقدس بودن یک نهضت علل و عوامل و انگیزه ایجاد نهضت امام حسین     -تهیه ماکت صحرای کربلا وشهادت حضرت علی اصغر و خیمه حضرت زینب (س)

9-همکاری با سایر نهاد های انقلابی مستقر در دمشق در امر برگزاری مراسم       

10-اجرای مراسم ویژه روز تاسوعا و عاشورا در روز سه شنبه از ساعت 30/11 لغایت 13 بعد از ظهر با اجرای برنامه های ذیل الف)تلاوت قرآن ب)خواندن اشعار در وصف امام حسین (ع)د)نوحه خوانی و مداحی)  پخش نذورات وپذیرایی از دانش آموزان    

  11-اجرای مراسم نماز جماعت با حضور حجه الاسلام شجاعی

12-دعوت ازاولیا و شرکت در مراسم سخنرانی

آری حسین ابن علی (ع) نوری است که هرگز خاموش نمی شود .راه حسین عشق حسین   همه چیز این خورشید نوری است جاودانه و خاموش نا شدنی.پس بیایید خورشید گونه باشیم.خورشید وار زندگی کنیم وخورشیدی بتابیم. امیدواریم که اینگونه عزاداریها مقبول درگاه باری تعالی قرار گیرد.